D.I.Y. / Decoratiuni / Design / Diverse / Grafica / Inspiratie

Fa-ti singur ornamente!

Ei, e sezonul decorului excesiv! Si ma bucur! Ca tare imi mai place! Voua nu???

Hai a incepem cu ceva de facut acasa, un mic proiectel, sa zicem asa. Niste ornamente de brad facute in casa, relativ simplu de creat.

De ce aveti nevoie: 

1. Pasta modelatoare care se intareste la aer sau se „coace” la cuptor. Depinde de ce gasiti, dar eu va spun ca in general la noi se gaseste prima varianta, care este si foarte usoara dupa intarire;

2. Un facalet de prajituri. Fetele stiu clar ce e, la baieti e mai greu :));

3. Forme metalice pentru ornamente. Aici puteti sa fiti cat de poate de creativi, daca ne luam dupa cate modele am vazut pe piata. Le gasiti pe la Ikea, Metro si alte magazine de profil dar si in piata la Obor, da, daca va incumetati la o aventurica, gasiti si acolo, cu 3 lei setul. Eu am deja cercuri, stele, nori si inimioare.🙂 Cum v-am zis, variantele sunt aproape infinite.

4. Sfoara colorata sau panglica colorata pentru a le atarna in brad sau pe unde vreti voi. Si aici aveti de unde alege. La fel, va recomand magazinele de decoratiuni si pe cele de mercerie care ofera o gama larga de tot felul de snururi colorate. Ca sfoara din imagine veti gasi mai greu, eu inca sunt in cautari si am descoperit ca mai bine cautati pe net asa ceva;

5. Culori/ vopsele acrilice. Aici, va faceti un plan cu ce culori aveti chef sa va decorati casa anul asta si apoi va trimit eu pe  Lipscani, in cadrul Hanului cu Tei, la orice magazin de acolo. Gasiti tot ce va trebuie in domeniul picturii si nu numai🙂;

6. Pensule si/ sau markere de desen. Le gasiti tot la Hanul cu Tei.🙂

Fa-ti singur ornamente 1Fa-ti singur ornamente 4Fa-ti singur ornamente 3Fa-ti singur ornamente 6Fa-ti singur ornamente 2Fa-ti singur ornamente 5Fa-ti singur ornamente 7

Si acum la treaba!

Intindeti pasta cu facaletul pe o suprafata neteda si curata. Daca se lipeste folositi faina, merge🙂. Decupati fomele dorite cu grija, asigurandu-va ca sunt taiate pana jos, altfel riscati sa trageti de pasta si sa o deformati. Cu un pai dati gaurile in fiecare ornament. In imagini e folosita pasta pentru cuptor, deci daca folositi asa ceva, bagati ornamentele, asezate frumos, fara sa se atinga, intr-un vas de Yena si apoi la cuptor (vedetii indicatiile pachetului). Daca ati luat pasta care se intareste la contactul cu aerul, pregatiti-va cu niste rabdare. Puneti-le pe o suprafata plata, curata si aerisita bine (adica nu inchise in dulap), separate si lasati-le vreo 12 ore minim. Indicatii gasiti sigur si pe pachetul de plastelina. Cand sunt gata intarite apucati-va de partea distractiva! Inarmati-va cu culori si lasati imaginatia libera!🙂 La final, dupa ce se usuca si vopseaua, puneti snurul si gata. Sunteti decorati si pe anul asta!🙂

Mi-ar place asa vad  ce va iese. O sa testez si eu cateva si le postez pe Facebook!🙂 Multa bafta tuturor!

5 gânduri despre „Fa-ti singur ornamente!

    • Salut, Crina! Da, stiu ce zici, dar exact cum spui si tu „asa se obisnuieste” … iar eu nu tin sa fac ce se obisnuieste🙂 Cumlea, am ratacit sursa acestui tutorial… iti trebuia?! Spune-mi si o caut bine!😀

  1. eu nu am spus sa citezi sursa din conformism fata de majoritate ci din respect pentru cel/cea care s-a obosit sa faca acel tutorial pentru ca noi toti ceilalti sa ne bucuram de el. daca tot vrem sa intram in lume si sa functionam in ea ar trebui totusi sa tinem cont de deontologia acesteia caci exista una chiar si pe internet.
    eu stiam sursa si tocmai de aceea am scris aici. uite-o: http://www.abeautifulmess.com/2012/12/make-your-own-clay-ornaments/comments/page/3/#comments
    acuma ca ai regasit-o poti sa-i spui hello lui Kelli Murray & do your best to make it right😉

Lasă un răspuns

